fredag 23. september 2011

"Smerte er svakheter som forlater kroppen"

Første gang jeg leste sitatet: " Smerte er svakheter som forlater kroppen", var på en av mine første spinningtimer EVER!
Jeg var 21 år, og var i dårlig form!! Sitatet stod på et ark som var festet til en stolpe midt i spinningsalen. Midt i kampens hete ga jeg ikke sitatet videre ettertanke.. ( alle har vel nok med seg selv på sin første spinningøkt?!)

Etterhvert startet jeg å trene mer og mer, men resultatene ble ikke som jeg hadde håpet! Jovisst hadde det skjedd noe, men jeg ville ha mer!!

Da tenkte jeg på sitatet på stolpen..
Hjertet og lungene mine var en svakhet.. Jeg ville jo få bedre kondisjon..
Kroppen min var svak.. Jeg ville jo bli sterkere!!
Vekten min var en svakhet.. Jeg ville jo ned i vekt!!

Jeg skjønnte at det krevdes mer!
Det holdt ikke å bare være på trening, and do your thing!!
Det krevdes innsats!
Det krevdes høy puls, opphopning av melkesyre og revna musklatur!

Og da,da kom resultatene!!

Kom deg ut av komfortsonen din.. Tørr og kjenn at kroppen jobber!

Det kjennes ut som smerte, men smerten gjør at du blir sterkere!

For, smerte er svakheter som forlater kroppen!

Vekk med svakhetene folkens!!

God trening!!

2 kommentarer:

  1. husker jeg var `mottoet` til et piercing og tatto studio der jeg bodde før..hehehe

    SvarSlett
  2. Tja, den skjærende smerten i leddene/senene som kommer når en utfører en øvelse feil er ikke akkurat noe man skal trakte etter, og prøve å hate seg gjennom. Da ødelegger en seg bare. Det må være "riktig" smerte. Dette er veldig viktig å få med seg..

    SvarSlett